Cesta na Island

19. 07. 2015

Konečně se přiblížil dlouho očekávaný termín odjezdu na letošní moto dovolenou, ale abych byl upřímný, opět to bylo všechno tak narychlo, že na nějaké precizní balení nebylo čas a tak se stalo, že jsem tentokrát vyrazil na cestu bez zubního kartáčku a pasty. Nic co by neslo vyřešit za pochodu. Ještě si ráno zajistit cestovní pojištěni, vytisknout lístek na trajekt a podívat se na mapu jakým směrem to vlastně mám výrazit.

Po více jak 10 měsících opět na cestě za řidítky motocyklu objevovat pro mě neznáma místa. Vyrážím v doprovodu svých rodičů, kteří mi budou dělat společnost až na trajekt v Dánsku. Ten mi odplouvá v úterý ráno, takže plán je trochu se podívat na sever Německa, dále pak trochu víc si projet Dánsko a možná navštívit Kodaň.

První den naše cesta skončila v malém městečku Pieros, asi 50 km před Berlínem. Lehká procházka po okolí, pár fotek, večeře a muže se jít spát.

Ráno vztaváme až kolem osmé a s tím je spojený i trochu opožděnějši odjezd. Ještě musím zajet ráno do obchodu pro zmíněny kartáček a zubní pastu a muže se pokračovat směr Warnemunde.
Je sobota odpoledne a německé dálnice jsem plné. Obchvat Berlína se ještě zvládá, ale po pár kilometrech dálnice už stojí kompletně, takže se rozhodujeme sjet a pokračovat po okreskách.
Zpět na dálnici se napojíme asi po 80 km abychom vzápětí opět z dálnice sjely, neboť je tu omezení na šířku (2,1 m) které obytňák nesplňuje. Výsledkem je příjezd k moři až pokročilých odpoledních hodinách. Absolvujeme procházku podél moře a s nastupujícím večerem tahám za plyn a jedeme směr Dánsko.

Teplota spolu se zapadajícím sluncem klesá na 13 stupňů. Spíme na prvním odpočívadle v Dánsku.