Připravy na cestu

19. 01. 2015

Rok 2015 jsem neměl v plánu vyrazit na motorce někam daleko jako můj poslední výlet a místo toho nasbírat co nejvíce zkušeností, kontaktů a pořádat pár přednášek. Nicméně pořád krom BMW byla v garáži ještě otcova ČZ 175/470 Sport z roku 1963, motocykl který mě uchvátil svoji jednoduchostí a požitkem z jízdy.

Všechno to začalo na začátku léta, kdy jsme se snažil nastartovat zaprášený motocykl, který byl více jak 15 let v garáži bez povšimnutí. Pro začátek jsem vyčistil karburátor a dobil starou baterii. Po té přišel táta a raději očistil kontakty na kladívkách. Pak stačilo jen dvakrát šlápnout a motorka běžela. V tu chvíli jsem zůstal stát s otevřenou pusou a tenhle pocit mě neopustil během celé sezóny.

Každý víkend, kdy bylo jen trochu možné se projet jsem vzal právě ČZ a užíval vyjíždky v pomalejším tempu. Cesty, které znám víceméně nazpamět, jsem znovu objevoval, protože najednou jsem musel některé kopce jet na dvoujku a to má člověk hodně času užívat si místa, kudy projíždí.

V tu chvíli se začal rodit plán. Né jednou se mi stalo, že lidé v Kazachstánu, nebo v Kyrgyzstánu se mě ptali, jaké je to v Karlových Varech, nebo v Čestkém Krumlově. A já si uvědomil, že je sice pěkné, že jedu deset tisíc kilometrů od domova a poznávám cizý kraje ale přitom neznám ten vlastní. Takže co třeba naplánovat cestu po co nejvíce zajímavých místech České Republiky, tak abych se při podobných situacích nemusel styděť za moje neznalosti o domovu.

Začal jsem tedy pomalu plánovat kudy jet, co vidět a trochu připravovat motorku. No připravovat, koupil jsem nové pneu a nechal u kamaráda udělat nosič na boční brašny. Začal jsem najíždět kilometry a pořád se více zamilovávat to toho skvělého stroje.

Dva týdny před plánovaným začátkem cesty jsem se jel projet, najet přes 150 km a při cestě zpět, když už se začlo stmívat jsem zjistil, že mi nesvítí přední ani zadní světlo, baterie je vybitá. To, že tyhle starý motorky moc nedobíjejí jsem věděl, nicméně najednou motorka přestala jet úplně. Dotlačil jsem ji 5 km domů a začal řešit co s tím. Myslel jsem, že komplětně odešlo zapalování, ale nakonec se ukázalo, že pouze uvolněná matka spadla to rotoru a skratovala tak dobíjení. Pouhým vyndáním matky a dobitím baterie se motorka opět oživila, nicméně v tuto chvíli už jsem byl rozhodnut, pořídit bezkontaktní zapalování a vyměnit tak 6V baterii za 12V, ze které bude možno dobíjet telefon včetně kamery. Pouhý týden před odjezdem jsem tedy vyměnil zapalování včetně kompletní elektroinstalace. A cesta tak mohla začít.


Bushman
Pinguin
Blueberry